Skoči na glavno vsebino

20. novembra obeležujemo svetovni dan otroka, saj so Združeni narodi na ta dan leta 1959 sprejeli Deklaracijo o otrokovih pravicah in leta 1989 tudi Konvencijo o otrokovih pravicah. Prav je, da se zavedamo, da ima vsak otrok pravico do razvoja v zdravem okolju; pravico, da se šola, da živi brez nasilja in zlorab, da sodeluje v družbi in da je slišan. V okviru globalne Unicefove pobude so v Sloveniji otroci na ta dan prevzeli najpomembnejše vloge v politiki, gospodarstvu, medijih, šolstvu, športu in kulturi. Zasedli so mesta direktorjev, ravnateljev, županov, ministrov in voditeljev države. Pobudi smo se na svojevrsten način odzvali tudi na naši šoli. Nekateri učenci so se izkazali v vlogi učiteljev slovenščine, matematike, naravoslovja, dke, glasbe, biologije, podaljšanega bivanja, družbe … Dve učenki sta na zanimiv in pristen način izvedli pedagoško uro knjižnično-informacijskih znanj, devetošolec Rožle Kukovičič pa je postal ravnatelj na OŠ Jurija Dalmatina Krško za en dan. Nagovoril nas je preko radia, se seznanil z delom v svoji pisarni, sprejemal učitelje ter predstavnike razredov in jim odgovarjal na zastavljena vprašanja. Vtisi učencev – učiteljev so različni, a prav vsi so se potrudili in učne ure izpeljali po svojih najboljših močeh. Spoznali so, da delo učitelja ni tako preprosto – je težak, a lep poklic. Kaj več o njihovih občutkih pa v naslednjih prispevkih.

Simona Žarn

Danes sem bil jaz učitelj pri uri slovenščine. Videl sem, da učiteljski poklic ni lahka naloga, zato cenim vse ljudi, ki so učitelji. Najtežje je bilo narediti mir v razredu in razlagati snov. Težko je bilo, ko si se trudil, učenci pa so te ignorirali, kot da te ni. Če si učitelj, moraš znati vso snov, da lahko pomagaš učencem. Mislim, da bi moralo biti več »učiteljskih« poklicev in da bi morali biti bolj cenjeni.

Luka Pompe, 8. c

V ponedeljek, 20. novembra 2017, je na šoli potekal projekt »Učenci v vlogi učiteljev«. Jaz ter moja sošolka Zala sva se na ta projekt pripravljali pet dni (vanj sva vložili veliko truda). Učno uro sva izvedli pri predmetu matematika, tema ure so bili ulomki. Še posebej mi je bilo všeč pripravljanje učnega lista. Uro sva začeli s pozdravom, končali pa z napovedjo domače naloge. Nekatere učence sva morali vmes umiriti in jim posvetiti malo več časa. Učiteljevo delo se mi zdi kar težko, še posebej priprave na uro. Moji občutki so dobri, z veseljem bi se še kdaj preizkusila v vlogi učitelja.

Ema Zildžović, 6. č

Poklic učitelja mi je kar všeč. Zelo je »doživeto« in težavno, saj moraš skrbeti za vse učence, jih pomiriti, pripraviti delo za uro slovenščine. Drugače pa je biti učitelj dobro, saj te morajo učenci poslušati, spoštovati in moraš razumeti vsakega učenca posebej in si vzeti čas za posameznega učenca. Ta projekt mi je zabaven in če bi ga še kdaj ponovili, bi zagotovo še bil učitelj.

Anej Kukavica, 6. c

Ta dan mi bo vedno ostal v spominu. Zelo sem se ga veselil in se nanj pripravljal. Ta poklic mi je zelo všeč, zato ker lahko sprašuješ učence, jim pomagaš in še kaj drugega. Učenci 6. c so bili prijazni in pridni; vsi so imeli domačo nalogo, kar je rekord. Danes sem se veliko naučil.

Filip Radej, 6. c

Poklic učitelja je zelo težak, saj nekateri učenci ali učenke zelo otežijo pouk. Tako jih je potrebno ustaviti in s tem je krajša razlaga. To pomeni, da učencem, ki se težje učijo, delamo škodo. Zelo pomembno pa je tudi to, da so učenci razvrščeni v manjše učne skupine. Za to službo se verjetno ne bi odločil, saj po tej izkušnji vidim, kako je težka učiteljska služba.

Tim Bizjak, 8. b

Učitelj je biti vredu, ker lahko nadzoruješ učence, jim ukazuješ, jih ocenjuješ, razlagaš snov, sestavljaš teste, imaš vredu plačo in poklic. Ni pa biti vredu, ker te vsi ne ubogajo, je delo stresno, te učenci krivijo ob svojem neznanju in moraš znati čisto vse.

Jure Švalj, 9. b

Jaz sem učil glasbo in moral sem predstaviti orkester. Uro smo začeli s predstavitvijo orkestra, končali pa z igranjem na inštrumente. Med uro so učenci malo klepetali, a sem jih umiril. Vidim, da to delo ni tako lahko. Kot učitelj sem se počutil dobro, ni pa dobro, če klepetajo.

Patrik Planinc, 4. č

V ponedeljek sva bili s sošolko Emo učiteljici za matematiko. Učencem sva pripravili učni list o delih celote. Med poukom so fantje malo klepetali in nekaj delali po svoje, ampak sva jih že pomirili. Učitelj ni biti lahko. Dan oz. ura mi je bila všeč.

Zala Kac, 6. č

Pri uri matematike sem se preizkusila v vlogi učiteljice. Za to uro sem se pripravljala nekaj dni, tema pa je bila utrjevanje enačb. Uro sem začela z naslovom in nekaj računi, zaključila pa z domačo nalogo. Zelo sem bila vesela, saj med uro ni bilo nobenih težav in vsi so bili zelo spoštljivi. Sedaj sem spoznala, da je za to delo potrebno veliko truda, pripravljenosti, je zelo zahtevno delo in učiteljem ni lahko. Moji občutki po tej uri so zelo dobri, saj sem prvič poučevala razred. To izkušnjo si želim še enkrat doživeti in jo čisto vsem priporočam.

Teja Vrhovnik, 8. b

S Kajo sva bili za eno uro učiteljici slovenščine. Ko sva vstopili, so se učenci vstali. Začeli sva z uro. Narekovali sva jim besede, nato pa so morali poiskati glagole in samostalnike. Ko so končali, sva nekatere učence poklicali k tabli. Niso imeli veliko napak. Z najino uro so učenci utrjevali snov, kar je dobro, saj bodo nekateri še vprašani. Bilo mi je zelo všeč in s Kajo sva se res zabavali.

Ela Zagorc, 6. b

V ponedeljek smo se pri državljanski in domovinski kulturi ter etiki preizkusili v vlogi učitelja, in sicer jaz, Lina in Tomi. Se mi zdi, da smo uro kar dobro izpeljali. Tema ure je bila Skupnost državljanov Republike Slovenije. Mislim, da med uro in nastopanjem nisem imela težav, razen malo se mi je zatikalo pri branju. Imela sem malo treme, a sem jo hitro premagala. Tema je bila zanimiva, pa tudi sama sem se veliko naučila. Delo učitelja se mi zdi naporno, a vseeno zanimivo. Dobro sem se počutila in ta poklic se mi zdi zelo zanimiv.

Zarja Mlakar, 7. b

Učno uro sem izvedla pri državljanski in domovinski kulturi ter etiki. Še posebej mi je bilo všeč, ko smo se na uro pripravljali skupaj: sošolka, sošolec in jaz (naše sodelovanje). Med uro so bili učenci včasih malo glasnejši – rekla sem, da bodo dobili kakšno kazen, npr. več pisanja, in so bili hitro tiho. Uro sem zaključila tako, da sem sošolce oz. učence povprašala, kaj so se naučili. Všeč mi je bila vloga učitelja, ker si končno enkrat glavni oz. te nekdo mora ubogati (učenci). Na začetku je bilo malo težavno, ampak potem se pa kar vživiš. To bi z veseljem še kdaj ponovila, saj je delo zelo zanimivo, vendar zna biti zelo naporno. Zdaj vem, da poklic učitelja le ni tako preprost, kot sem si na začetku predstavljala.

Lina Planinc, 7. b

Učil sem pri matematiki. Tema je bila utrjevanje. Začel in zaključil sem s ponavljanjem snovi. Med uro sem se zalotil, da sem govoril neknjižno. Popravil sem se, nato pa nadaljeval delo v knjižnem jeziku. Še posebej mi je bilo všeč, da sem lahko nadziral delo sošolcev. Zdaj vem, da se morajo učitelji veliko pripraviti za naslednji dan. Bilo je zanimivo, a ko bom velik, učitelj ne bom.

Bor Gelb, 6. a

Uro sem izvedla pri matematiki. Pripravljala sem se kar veliko časa. Tema ure je bila utrjevanje. Uro sem začela z utrjevanjem ustno in zaključila z nalogami. Med uro se je pojavila težava, ker sva s sošolcem začela govoriti po domače, saj se s sošolci pogovarjava drugače. Nato sva se osredotočila – preden sva kaj rekla, sva premislila, ali je to slovnično pravilno. Všeč mi je bilo, ker sva lahko kontrolirala naloge in učence popravljala. Tovrstno delo je zelo težko, saj se je že težko pripraviti, kaj šele nastopiti pred razredom. Moji občutki so bili najprej strašljivi, potem pa čez čas srečni.

Zara Pohle, 6. a

Učno uro sem izvedla pri matematiki. Pripravljala sem se dva do tri dni. Tema je bila utrjevanje. Začela sem z vajami, končala pa s pregledi nalog. Vsi so lepo sodelovali. Všeč mi je bilo, da sem dobila priložnost in seveda bi še učila, pa naj bo to slovenščina, naravoslovje ali glasba – samo, da se strinjajo tudi ostali. Upam, da je bila ta ura tako kot meni všeč vsem ostalim – torej sošolcem, sošolkam in učiteljici.

Tinkara Hočevar, 6. c

V ponedeljek, 20. 11. 2017, smo obeleževali svetovni dan otroka. Na naši šoli smo to storili tako, da smo malo zamenjali vloge. Jaz sem prevzela vlogo knjižničarke. Skupaj s sošolko Lauro sva vodili pedagoško uro Knjižnično-informacijskih znanj v 3. razredu. Začeli sva tako, da sva jim predstavili pravila v knjižnici in kako ravnamo s knjigami. Nato sva jim predstavili knjigo z naslovom Ti si koza! Ti pa krava! Ker je knjiga vsebovala ogromno metafor, sva jim predstavili tudi te. Opazila sem, da je težko umiriti učence. Tu sva z Lauro potrebovali pomoč knjižničarke. Ura je minila hitro in zabavno. Sama sem uživala v vlogi učiteljice in bi rada to kdaj tudi ponovila.

Eva Šribar, 9. c

Maruša, Lavra in Nastja smo bile v ponedeljek učiteljice v 7. a pri državljanski in domovinski kulturi ter etiki. Pripravljale smo se en teden. Tema ure je bila Skupnost državljanov Republike Slovenije. Uro smo začele s slovensko himno in nato so učenci ugotavljali, kakšna je tema. Uro smo zaključile z vprašanji za ponavljanje. Med uro so nekateri sošolci klepetali, ampak smo jih umirile. Zelo nam je bilo všeč, ko so učenci pisali, me pa smo samo nadzirale. Počutile smo se super, saj smo učile naše sošolce. Sošolci pa so bili zelo veseli, saj smo bile prijazne do njih in jih nismo pograjale tako kot »ta prava učiteljica«.

Lavra Pirh, Maruša Eva Ferlin in Nastja Praznik, 7. a

Učno uro sem izvedel pri državljanski in domovinski kulturi ter etiki. Uro smo začeli s slovensko himno, saj se je tema nanašala na državo in zaključili s krajšim video posnetkom. Najbolj mi je bilo všeč, ko sem lahko na začetku ure v e-asistenta vpisal učno snov in označil manjkajoče. Želel bi še kdaj izpeljati kakšno uro. To bi še počel.

Tomi Bajc, 7. b

20. 11. 2017 sem se pri uri matematike preizkusila kot učiteljica. Priprave so trajale približno dve uri. Pri uri smo ponavljali ulomke in ponazarjanje ulomkov na številski premici. Na začetku smo nekako ponavljali, proti koncu pa smo več časa porabili za razlage. Vmes so se učenci malo zmedli. Na srečo nama je na pomoč priskočila prava učiteljica, gospa Nataša Škrabar. Zelo mi je bil všeč del, ko sem pisala po tabli. Že zdaj razmišljam, da bom postala učiteljica. Ugotovila sem, da je ta poklic zanimiv in zabaven, hkrati pa včasih tudi težak. Zdaj vem, da ne bom več klepetala, saj se zavedam, da je ta poklic naporen, če nagajamo. S Hano sva se zelo zabavali pri delu. Upam, da bom imela še kdaj priložnost voditi uro.

Patricija Gregorič, 6. b

Preden sva z Elo začeli uro, naju je bilo malo strah. Vstopili sva v razred in pozdravili učence. Počutila sem se odraslo. Z Elo sva pripravili besedilo in naloge za utrjevanje. Učenci so morali poiskati samostalnike in glagole. Ko so končali, sva polovico učencev poklicali k tabli, da so napisali rešitve. Zelo sva se zabavali in učenci so bili zelo pridni. Upam, da bom še kdaj imela priložnost biti učiteljica.

Kaja Starc, 6. b

Moj dan v vlogi ravnatelja

20. novembra 2017 smo nekateri učenci zamenjali vloge z učitelji. Dve učenki sta bili knjižničarki, jaz pa sem se preizkusil v vlogi ravnatelja. Najprej sem po ozvočenju prebral krajše besedilo o svetovnem dnevu otroka. Zatem sem odšel k pouku in nato po drugi šolski uri v pisarno. Seznanil sem se z delom ravnateljice, kmalu pa so že prišli predstavniki razredov z vprašanji in predlogi. Imeli so zelo veliko vprašanj in predlogov. Vloga ravnatelja se mi zdi zelo zanimiva in veliko sem se naučil o delu naše ravnateljice. Izvedel sem, kako poteka njen vsakdanjik, koliko stvari opravi v določenem času, pogledal pa sem si lahko tudi Letni delovni načrt. Spoznal sem, da delo ravnateljice ni lahko, da nosi veliko odgovornost. Unicefov projekt se mi zdi zelo zanimiv, saj smo lahko pobliže spoznali delo odraslih.

Rožle Kukovičič, 9. b

Učil sem matematiko. Pripravljal sem se cel vikend. Pripravil sem geometrijski narek, ki smo ga delali skoraj celo uro. Bilo je zelo zabavno. Učiteljica je bila kot učenka. Pomagala je tako, da je dvignila roko in povedala namesto mene. Če ne bi pomagala učiteljica, bi bilo vse to težje. Skrbelo me je, če bo geometrijski narek dober, zato sem ga že doma prej narekoval očku. On je znal. Moraš se veliko učiti, saj moraš vedeti skoraj vse na pamet. Bilo je malo čudno. Veliko smo se smejali, ampak sem imel red. Z veseljem bi to še kdaj naredil.

Luka Knez, 5. a

Učno uro sem izvedel pri predmetu družba. Pripravljal sem se celo soboto in nedeljo. Govoril sem o slovenskih pokrajinah in za zaključek pripravil učni list. Skrbelo me je, če mi bo šlo, kot sem si zamislil. Ko se je med uro pojavila kakšna težava, se je učiteljica, ki je bila učenka, javila, in povedala namesto mene. Ni bilo lahko biti učitelj – moraš se veliko pripravljati in vedeti skoraj vse na pamet. Bilo mi je zabavno, a čudno. Veliko je bilo smeha, a ker mi je učiteljica pomagala, je bilo vse to lažje.

Alem Hodžić, 5. a

Učno uro sem izvedel pri slovenščini in se nanjo pripravljal tri dni. Tema ure je bila Srajca dopetajca. Začel sem z dvema predstavama, zaključil pa z odgovarjanjem na vprašanja. Tovrstno delo je kar težko, a ni tako zelo težko, razen če kakšen učenec ne uboga.

Matija Maglica, 5. a

V ponedeljek, 20. 11. 2017, smo se učenci preizkusili v vlogi učitelja. Jaz in moja prijateljica Emina sva se preizkusili v vlogi učitelja v podaljšanem bivanju. Kot učiteljici sva se počutili zelo dobro. Bilo je zabavno, a hkrati tudi zahtevno, saj moraš biti potrpežljiv, ker so bili učenci podaljšanega bivanja prvošolci. Vseeno nisva imeli pritožb, saj so naju zelo poslušali in bili zelo pridni. Najbolj nama je bilo všeč, ko sva brali pravljico, ko vidiš, kako te otroci požirajo z očmi od zanimanja po zgodbi. Na to uro sva se zelo pripravljali, ampak na koncu sva delali po svoje, saj ko vidiš otroke, ki so vsi v pričakovanju, kaj bomo počeli, pozabiš na priprave in se samo prepustiš dogodkom. Če bi rekli, da je bilo lahko, bi se zlagali, saj ni bilo. Bilo je dosti zahtevno, ampak s poslušanjem in sodelovanjem so nama prvošolčki zelo pomagali, da nama je bilo veliko lažje. Ta dan oz. ta ura je bila velika, lepa in zabavna izkušnja, katero ne bova nikoli pozabili.

Lea Vrhovnik, 9. b in Emina Našić, 9. a

Ali se tudi ona kdaj počuti tako?

Učiteljica za slovenščino me je izbrala, da lahko »oddelam« eno uro slovenščine. Bil sem presenečen, hkrati pa vesel. Kadar sem v takšnem stanju, se mi v glavi sproži plaz idej. Ta občutek mi daje moč in nov zagon, hkrati pa v sebi čutim odgovornost, ki me postavlja na realna tla. Z učiteljico sva predhodno predelala snov in se dogovorila, kako bo potekal uvod, ostalo pa je prepustila meni. Ko sem doma razmišljal, kako bo potekala ura, sem si predstavljal sošolce, kako igrajo v uvodu in predstavljajo učno snov – vabila. Nastopila je moja učna ura slovenščine. Bil sem vznemirjen in v mislih pomislil na učiteljico: »Ali se tudi ona kdaj počuti tako?« Začeli smo z uro in odziv sošolcev je bil prijeten, zato sem se sprostil in poučevanje je kar steklo. Učenci so proti koncu ure napisali svoje neuradno vabilo in ga nekateri tudi prebrali. Ko je zazvonil zvonec, sem bil ponosen nase in hvaležen učiteljici, da mi je dala to priložnost.

Jan Kuselj, 7. b

no images were found

 

Dostopnost