Skoči na glavno vsebino

V četrtek, 17. 9., smo imeli petošolci kulturni dan – pravljični dopoldan. In zakaj prav takrat? Ker je, 17. 9., začetek bralne značke. In ker je branje še kako pomembno, smo ta dan posvetili knjigam. Najprej nas je obiskala gospa Jožica, naša knjižničarka, in nam na zanimiv način predstavila pomen bralne značke in nas spodbujala, da večkrat obiščemo knjižnico. Čeprav  je v korona času dostop do knjižnice nekoliko omejen, to še ne pomeni, da nismo tam dobrodošli. Nato smo prisluhnili učiteljici, ki nam je prebrala zgodbo Mojiceje Podgoršek O Mlinarju, ki je za mlin prodal knjigo. Vsebina knjige nam je dala misliti, kako smo Slovenci prišli do prve knjige v maternem jeziku in da je še kako prav, da knjigam posvečamo več pozornosti in da imamo do njih prav poseben odnos. Tudi mi smo imeli pomembno vlogo… Predstavili smo najljubšega pravljičnega junaka. Nekateri izmed nas so se zelo izkazali, saj so se potrudili in naredili kostume, sceno, prinesli zgodbo, v kateri pravljični lik nastopa. Zagotovo smo uživali v nastopu vseh »cejevcev« … Tudi sami smo postali pravi pravljičarji, saj smo napisali svoje pravljice na podlagi slikic iz že kako znanih pravljic (Sneguljčica, Volk in sedem kozličkov, Obuti maček …); vendar v naših pravljicah nastopajo liki z novimi imeni, dogodki so drugače razvrščeni in vsebina je še kako drugačna…  Knjižice bomo predstavili prvošolcem … Verjamemo, da bodo z vnemo prisluhnili našim pravljicam. Napisali smo tudi seznam TOP  knjig, ki bi jih vsi petošolci morali prebrati. Sezname bomo izmenjali z ostalimi oddelki petih razredov.

Prvi kulturni dan v tem šolskem letu smo zaključili z mislijo:

“Ni pomembno kaj bereš, temveč kako bereš. Nikoli ne obsojaj branja drugih, ali zakaj berejo to kar berejo. Nimaš pravice kultivirati drugega človeka. Pogosto so knjige, ki izgledajo preproste, prav tako bogate in večplastne. Obstaja toliko oblik knjig, kot je bralcev. Niti dve bralni izkušnji nista enaki. Knjige so odlične, ker odpirajo ume in presegajo meje. Okoli knjig nikoli ne smemo postavljati ograj.”  (Matt Haig)

Učenci 5. c in učiteljica Svetlana

Dostopnost